Kto som?

Takže kto vlastne som?
FITMAMA.
Som mama, ktorá sa snaží byť fit. 

Táto fit oblasť však nie je tým, čo ma najviac vystihuje. Myslím si, že to ako sa človek predstaví, definuje jeho hodnoty. Pridŕžajúc sa tohto pohľadu som v prvom rade žena svojho muža a mama našich troch dcér. Tieto životné statusy sú tým čo ma napĺňa a robí šťastnou.

Tento pozitívny postoj sa však nezrodil spolu s prvou dcérkou. Na materskej som bola takmer osem rokov a zažila som lepšie i horšie časy. Čím viac povinnosti bolo, tým viac som musela začať triediť činnosti, ktoré majú zmysel. Pre rodinu i pre mňa. Čím menej času bolo, tým viac som sa musela naučiť tráviť ho efektívne, kvôli rodine i kvôli sebe. Čím viac emócií sa na mňa valilo, tým viac som sa učila prežiť ich bez straty pokoja. Čím viac sa odo mňa očakávalo, tým viac som musela hľadať svoje zdroje energie. Celú tú dobu som cítila, že ak sa mi podarí zbaviť nadbytočných kíl, budem sa mi o čosi ľahšie dýchať, všetko zvládať, žiť... A podarilo sa!

Po poslednom pôrode som schudla 25 kíl. Zrazu sa moja životná perspektíva zmenila. Mala som pocit, že nič nie je problém a keď predo mnou bola nejaká prekážka, premenila som ju na výzvu, ktorej zdolanie mi otvorilo ďalšie pole možností. Jednou z nich bola príležitosť pomáhať s chudnutím aj iným ženám, ktoré tak ako ja cítia, že ich nadváha drží v čudnom kruhu frustrácie. Urobila som si certifikát výživového poradcu a začala pomáhať. 

Nie je to však moja práca. Povolaním som právnička a výživové poradenstvo robím ako hobby vo voľnom čase. Na čas som to skúsila i výlučne, no podvedomý stres z toho, že musím zarobiť, zosadil pomoc z miesta motivácie a nahradil ju honbou za úspechom. To samozrejme ovplyvnilo kvalitu mojej práce, preto som si uvedomila, že to nie je tá správna cesta. 

Vrátila som sa k právu a pomoc s chudnutím poskytujem, keď ku mne zablúdi niekto, kto sa stratil v mori diét, či kolobehu zlyhaní, s tým rozdielom, že týchto ľudí už nehľadám, ale čakám na ich presvedčenie, že to zvládnu so mnou. Tento prístup zbavil moje poradenstvo nánosu núteného predaja a na jeho počiatku nie je úspech môjho marketingu, ale skutočné rozhodnutie človeka. A to nikdy neodmietnem.